top of page
Writer's pictureStella Agnesia

Sponsor A Child in Oepoli, East Nusa Tenggara



Be a sponsor for the children of Oepoli, East Nusa Tenggara. These children need our help and support to continue their studies. Most of their parents work as conventional farmers whose daily activities are quite difficult to meet the family's needs.


We saw for ourselves that when we came there, many families had difficulty meeting their basic daily needs. Moreover, to send their children to school. However, with encouragement from teachers and local religious leaders, many parents have begun to realize how important education is, and they are eager to send their children to school even though they have many limitations.



Friends of KI, Oepoli is a small sub-district city which is directly adjacent to the country of Timor Leste. This small town is very far from Kupang. Access to get there is very difficult. Oepoli is a part of Indonesia and the children who live there need our help. They need our support so they can complete their education in school. They are the hope of this nation. Hope for the small city of Oepoli to be able to develop more advanced than now.


By committing to sponsor one child, KI Friend has provided an opportunity for them to continue their education, and receive extracurricular programs and mentoring, and they will also receive guidance to develop their character. Would you like to sponsor the Oepoli children? Let's help them not to drop out of school.


Contact us through the WhatsApp number (0857-7245-9127) to register to become an Oepoli Child Sponsor.


Thank you for being a good person!


---


Jadilah sponsor bagi anak-anak Oepoli, Nusa Tenggara Timur. Anak-anak ini membutuhkan bantuan dan dukungan kita untuk terus melanjutkan sekolah mereka. Kebanyakan dari orang tua mereka bekerja sebagai petani konvensional yang kesehariannya cukup kesulitan untuk memenuhi kebutuhan keluarga.


Tim KI melihat sendiri, saat kami datang ke sana, banyak keluarga yang kesulitan memenuhi kebutuhan pokok sehari-hari mereka. Apalagi untuk menyekolahkan anak-anak mereka. Namun dengan dorongan dari guru-guru dan pemuka agama setempat, banyak orangtua sudah mulai menyadari betapa pentingnya pendidikan, dan mereka mulai bersemangat menyekolahkan anak-anak mereka dengan segala keterbatasan.


Sahabat KI, Oepoli merupakan kota kecamatan kecil yang berbatasan langsung dengan negara Timor Leste. Kota yang kecil ini sangat jauh dari Kupang. Akses untuk menuju ke sana pun sangat sulit. Oepoli adalah bagian dari negara Indonesia dan anak-anak yang tinggal di sana membutuhkan bantuan kita. Mereka butuh dukungan kita supaya mereka bisa menyelesaikan pendidikan mereka di sekolah. Mereka adalah harapan bangsa ini. Harapan bagi kota Oepoli untuk bisa berkembang lebih maju dari sekarang.


Dengan berkomitmen untuk menjadi sponsor satu anak saja, Sahabat KI sudah memberikan kesempatan bagi mereka untuk terus bersekolah, menerima program ekstrakulikuler dan pendampingan, dan mereka juga akan menerima bimbingan untuk mengembangkan karakter mereka. Maukah Sahabat KI menjadi sponsor anak-anak Oepoli? Mari bantu agar mereka tidak putus sekolah.


Hubungi nomor WhatsApp Kehidupan Indonesia (0857-7245-9127) untuk mendaftar menjadi Sponsor Anak Oepoli.


Terima kasih sudah menjadi orang baik!

51 views0 comments

Comments


bottom of page